reede, 28. juuni 2013

IT kolledži eksam

Kevadisel eksamil 135 tudengit läbi kukutanud IT kolledži õppejõud Peeter Lorents ütles, et astus otsustavalt üha enam lokkava tendentsi vastu, et üliõpilased püüavad õpinguid läbida ainult mahakirjutamiste ja pettuste teel.
Lorents mainis isegi oma artiklis, et koostatud eksamit polnud võimalik mahakirjutamisega läbida.
Probleem algab juba sellest, kui küsida kuidas asjad nii kaugele jõudnud on?
Kas Lorents valis vale relva - näidisläbikukutamise - oma positsiooni kehtestamiseks. Või oleks pidanud loogika õppejõult oodama arukamat tegutsemist.
Tundub, et selles loos on kokku sattunud laisapoolsed õppurid ja võibolla pedagoogiliselt ebakompetentne õppejõud. Igaljuhul IT kolledžil on, mille üle mõelda.

Spikerdamisest ja plagieerimisest ei räägita Eesti meedias mitte esimest päeva. Samuti ei ole tegemist esmakordse juhtumiga kus õppejõud on ebapäedev.
Kui asi on lihtsalt loengutes mittekäimise ja mahakirjutamisega. siis on uskumatu, et sellistest tudengitest tulevadki need meie tipud. Peta, varasta ja tüssa ja siis õigust ülegi veel. Kui kuulate viimast Olukorrast Riigis, seal on juttu nendest tippudest, kes niimoodi on aastakümneid käitunud.

Soomes on tabu isegi keskkoolis spikerdamine.
Mõnigi üliõpilane kinnitab omast kogemusest, et petmine on tänapäeval ikka jõhkral tasemel.
Samas ükski inimene ei ole stabiilselt edukas. Meil kõigil on hiilgavaid aegu ja tülpimusi ning kibestumisi. Võib-olla on antud õppejõud oma karjääri madalseisus ja antud õpilaste kriitika aitab tal leida enda analüüsimise juurde tee. Ma ei usu, et ühe aastaga 135 õpilast nüüd eestlaste hariduse taset ausalt näitab. Võin siinkohal ka eksida. Tahaksin pigem näha mündi mõlemat poolt.

Õppejõudu süüdistavad üliõpilased rassisim või mis iganes. Need on otsitud põhjused, reaalne põhjus on ju ilmne - temaga ei saanud samalihtsalt läbi kui teistega. Ma ei väidagi, et ta poleks kunagi midagi taunitavat ütelnud, aga antud juhul lihtsalt on siililegi selge, et tema kallal nöögivad need, kes pole laiskuse, rumaluse või kellel lihtsalt pole vastavat mõtlemist, ning seetõttu pole läbi saanud ja siis kõlbavad kõik vahendid et õpetajat diskrediteerida.

Tahavadki õppejõudu kes alati ja kogu aeg lõpuni poliitkorrektne.
Üks TÜ lõpetanu kirjutas, et teab ainult ühte õppejõudu kes sellistele tingimustele vastas (sh ka praktikumides). Tõeline eestiaegse haridusega härrasmees, nagu Wikmani poistest maha astunud. Aga kahjuks pole teda enam elavate kirjas.

Olgu, mis on, aga nutikad on need üliõpilased küll, et siiamaani ei ole ükski "Loorentsiskandaali" osaline oma nime all söandanud esineda. Kas tõesti leiavad nemadki, et taolisest üllast õppejõutagandamise missioonist osavõtt võib tulevikus kahandada nende läbilöögiväljavaateid? Et paistavad välja totudena vms? Kas need on IT kolledži õpilased või muinaslugude vestjad? Kujutage ette, kui lennukolledžis oleks sarnane hindamissüsteem, et need kes on omandanud enam kui 51 protsenti aine mahust, on ta aine läbinud. Kas te iial sooviksite siis enam lennukiga lennata? Kui arst saab selgeks 51% inimesest, võib ta siis tööle lasta? Et lihaseid, konte ja nahka teab, vereringest ja närvidest pole kuulnudki. Las läheb pealegi lihtsamaid oppe tegema...

Ülikoolis õpitaksegi nii kaua, kuni selgeks saab, isegi kui on raske. Eesti ainukeses ülikoolis Tartus on palju aineid, milles 50% tudengeid peab eksami uuesti sooritama, see on ülikooli tugevuse märk - see ei tähenda, et õpilased oleks lollid. Kes pingutab, see jõuab kaugele.

Üks IT kolledži lõpetanu kirjutab- Loogikaga on paraku nii, et alati on üks ja ainuke õige tulem, mitte nii ja naa. Ning sellele tulemile peab õpilane jõudma iseseisvalt.
Ja kui õpilane pole käinud loengus ega kaasa mõelnud, siis on tõesti väga raske aru saada. Tean seda omast käest. Seetõttu pidasin ma loengus käimist vältimatuks. Tegin ka märkmeid, mis oluliselt aitasid kordamisel mõista millest on jutt.
Ja õppejõud ei pea passima ruumis ja valvama, et õpilased üksteiselt maha ei kirjutaks. Meil läks Lorents samuti ruumist välja ning kellelgi ei tulnud pähe maha kirjutada.
Suhtumise küsimus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar