kolmapäev, 12. detsember 2012

Hollolas

Sõitsin reede õhtul Tallinna, olin seal Kalmeri juures ööd ja hommikul laevaga Helsingisse. Hommikusöök oli tellitud laevas ja nii läks ka sõit kiiremini. Soomes oli tee palju lumisem kui meil ja nii sõitsin kiirteel ka 90- 100 km tunnikiirusega. Kiirteel võib seal sõita 120 km/tunnis. Leena ja Arvo juba ootasid ja loomulikult oli neil tehtud kalarooga. Õhtul käisime jalutamas ja kui Lena küsis, et millal ma nende juures esimest korda käisin, siis meenutasime, et just möödub 20. aastat kui esimest korda käisin neil külas koos Ristoga. Siis tuli Soomest saata küllakutse ja seisin terve päeva Tartus Soome konsulaadi ukse taga, enne kui sain viisa. Nüüd siis kutsus Tuglas seura pidama eestikeelset jumalateenistust. Kuna aga Kose kogudusel on sõpruskogudus Hollolas, siis oli sealne õpetaja kutsunud minu vikariaadikaaslase Mare Palgi teenistust pidama. Leppisime Marega kokku, et mina laulan liturgia ja kumbki peab lühema jutluse. Kena oli muidugi taas kohata mitmeid vanu sõpru. Mitmed ingerlased olid tulnud kirikusse kuulama, Maria ja Väinö, Salpausselja kirikust oli tulnud misjonisekretär, kes mäletas meie pasunakoori kontserti nende kirikus 2003. aastal. Kirikukohvi ajal sain teada, et mitmed eestlased, kes sealkandis töötavad koristajatena olid tulnud kirikusse kuulama. Pärast olime veel Tuglas seura juhatuse liikmetega restoranis ja sealt läks Mare laevale. Mina läksin veel Virpiga Lahti kesklinna. Seal oli just mõni päev tagasi avatud jõuluküla. Esmaspäeval alustasin tagasisõitu. Pildid on siin: http://www.snap.ee/user/htoivo/album/hollola_lahti

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar