reede, 19. august 2022

Juozapas Streikus-Stumbrase (1923-1962) lõpusõnad NSV Liidu "kohtus II

Võib-olla ei mõistetaks täna minu üle kohut ja mu rahvast ei orjastataks. Meil polnud vaja kaitsta, vaid teid jälitada, tulistada ilma auväärse võitluse reegliteta ja me ainult kaitsesime. Ja kui Leedu sellest aru saab, saab ta vabaks. Okupantidelt ma armu ei palu ja ise ei kahetse midagi, võib-olla ainult ühte... Õpetasime oma lapsi ainult leiba kasvatama, puud istutama ja pidime õpetama täpsemini laskma, ilma halastuseta. , sest okupandid ei säästnud meist kedagi. Ja nad ei säästa, nad röövivad ja kurnavad meie rahvast, kuni see õpib end kaitsma, nagu mesilased kaitsevad oma taru, kuni nad kõik kohtuvad vaenlasega, relv käes. Ma ei palu halastust – kaitsesin seda, mis oli mulle ja minu Leedule püha ja jääb igaveseks. Ja nüüd – tapa, sa tead, kuidas tappa paremini. Lihtsalt ärge unustage – veri, mille me rahvas valasime, tuleb tagasi, see koputab iga leedulase südamele ja siis kaotate teie - sunni ja vägivalla kandjad. Te kaotate, sest te pole oma käte, töö ja armastusega midagi head teinud, verise revolutsiooni algusest peale pole te midagi head loonud, vaid hävitanud. Rüüstatud rahvaste rikkus ei tee teid rikkamaks ega võimsamaks. Ma põlgan sind. Ja kui ma suren, ei kahetse ma, et elasin oma lühikese elu nii: ma kaitsesin kodumaad, ma armastasin Leedut ja ma suren vabana - te ei saa neid tundeid tappa.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar