esmaspäev, 2. veebruar 2015

Peapiiskopi introduktsioon

Täna hommikul kell 5 ärkasin üles, et asuda teele Tallinna poole. Urmas Viilma seati täna ametisse. Arvata võib, et see jääb minu elus viimaseks korraks mil olin peapiiskopi introduktsioonil. Olen varem käinud peapiiskoppide Kuno Pajula ametisse seadmisel novembris 1987, Jaan Kiivit juniori oktoobris 1994, Andres Põderi veebruaris 2005. Sõitsin Kuperjanovi pataljoni juurde ja võtsin Anna-Liisa peale. Edasi Heimtali kiriku juurde ja sealt võttis Üllar meid oma auto peale. Jõudsime kella kümneks Tallinna ja läksime Majandus- Tööstuskotta, seal ootas puljong- pirukas. kringel ja tee-kohvi. Kirikusse läksime ordinatsiooni järjekorras. Kõige nooremad vaimulikud kõige ees. Vaatasin ja imestasin, et pärast mind on vähemalt sada vaimulikku juurde ordineeritud. Nii, et olin selle vanemate vaimulike viimase kolmandiku hulgas. Siis tulid abipraostid, praostid, assessorid, piiskopid, peapiiskopid. Päris palju oli külalispiiskoppe ja peapiiskoppe. Kokku lugesin 27 Lutheri Kirikute piiskoppi ja lisaks Moskva pariarhaadi õigeusu kiriku, Eesti Apostelliku Õigeusu Kiriku, Rooma Katoliku Kiriku, Nelipühikiriku piiskopid jne. Peaminister, ministrid, ekspresident, kaitseväe ülem, kaitseliidu ülem, ERMi direktor jne.
Pärast introduktsiooni jumalateenistust olime Estonia teatris neljas saalis. Seal ootas korralik lõunasöök. Peapiiskop tuli saali ja pidas lühikese kõne ja saime seejärel teda ja ta abikaasat õnnitleda ja oma õnnistused ning mõtted külalisteraamatusse kirja panna. Kirjutasin just oma mõtteid, kui üks vaimulik mu kõrval ütles, et kuule sa kirjutad vales keeles. No eks, siis edasi läks kirjutamine võro keeles. Tagasi tulime samas koosseisus ja peab ütlema ka tänusõnad Vastseliina Ambulatooriumi õele kes reedel haava sidus ja nõu andis, et ma esmaspäeval Tallinna saaksin. Lõuna Eesti Haigla kirurgiaosakonna õele, kes eile võttis mu haava siduda. Tagasiteel võtsime päeva kokku- oli tore ja meeldejääv päev. Paar pilti ka mis mobiiliga tegin.

  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar