neljapäev, 17. november 2022

Needuse mahavõtmine

See lugu juhtus minu koolivenna Alekseiga siis kui vaksalites ja lennujaamades ei olnud veel korda. Aleksei ootas lennujaama ootesaalis ümberistumist teisele lennule. Oodata ei olnud kaua vaja – vaid umbes 18 tundi. Luges raamatut jm…. Korraga märkas, mismoodi mustlased üritavad temasugust rändurit haneks võtta. Aleksei läks seltskonnale lähemale ja kuulis selliseid fraase, nagu: „Sinu peal on surmav needus,“ „vaja kiirelt maha võtta,“ „kõik surevad,“ „on vaja raha või kulda.“ Oli näha, et vaene mees oli hüpnoosi all. Kõige jutukam mustlanna vedas sulega mööda tema nägu ja pobises midagi jutu vahele. Ülejäänud 5-6 lõid fooni. Mees võttis rahakoti. Alekseile kangastus pilt, kuidas ta ise oleks rahata võõras linnas ja asus seda süüdimatut meest kaitsma: „Seltsimehed mustlased! Kodanik on minuga, meil on aeg minna.“ Ta võttis õnnetul, hüpnotiseeritud mehel küünarnukist kinni ja tõmbas ta kõrvale. Kohemaid tundis ta, et keegi on temal endal kraest kinni võtnud. Ta pööras end ringi. Selja taha oli tekkinud suur, kuldhammastega mustlasmehevolask. Too sisistas läbi kuldhammaste: „Mine sinna, kuhu sa olid minemas! Löön maha!“ Kusagil võõras linnas tapetuks saada Aleksei ei soovinud ja ta astus kõrvale. Samal ajal andis ohver mustlastele oma kullast abielusõrmuse ja kella. Alekseis hakkas keema õiglusetunne. Ta leidis jopetaskust tüki kriiti, mis oli sinna jäänud pärast seda kui oli maalinud väikese sugulasega asfaldijoonistusi. Aleksei läks otsusekindlalt selle kamba juurde, kükitas ohvri jalgade juurde, laskus põlvili ja, nagu filmis „Vii“, joonistas ringi, mille sisse jäi ta ise koos mehega. Tõstis siis käed ja hakkas kui hullumeelne röökima: „Anon edhelen edro hi amen! Fenos nogosrim, lasto beh lamen!“ Asi on selles, et Aleksei armastas hirmsasti Tolquini „Sõrmuste isandat.“ Selle Gandalfi needuse õppis ta millegipärast pähe. See tähendas: „Haldjate väravad, avanege meile kohe! Päkapikkude rahva uks, pane tähele minu sõnu!“ Aleksei tegi kummardusi ja karjus seda needust üha uuesti ja uuesti. Tema sõnu ei pannud tähele mitte üksnes päkapikud, vaid ka mustlased. Närvitsedes ja ristimärke tehes hakkasid nad ükshaaval lahkuma. Aleksei pöördus sellesama mehevolaski poole. Too vaatas vaenulikult Alekseid ja pomises midagi nina alla. Alekseile meenus tema lemmikstseen – Gandalfi võitlus Balrogiga – ja vaadates oma vaenlasele otse silma, kisendas ta üle terve raudteejaama: „Mina olen salajase tule teener, Anori leegi valvur. Tume tuli ei aita sind, sa tume leek! Mine tagasi pimedusse! Sa ei pääse siit läbi!“ Mustlase nägu kahvatus. Ta kukkus põlvili. Siis hakkas taskutest välja võtma rahakotte ning kuldehteid ja heitma neid kriidiga joonistatud ringi sisse. Aleksei ei suutnud pidama jääda ja kisendas: „Mine tagasi pimedusse! Sa ei pääse siit läbi!“ Vaene mustlane hakkas hädaldama: „Mul ei ole enam midagi! On hambad, aga ma vajan veidi aega!“ „Ma olen salajase tule valvur!“ kisendas Aleksei. Mustlane hakkas nutma: „Mul on perekond … Ma kardan! Appi! Miilits! Tapetakse!“ Tõusis siis kiirelt ja jooksis minema. Lõpuks jäid nad kahekesi. Aleksei tõusis põlvedelt, pühkis oma püksipõlved puhtaks ja ütles mehele: „Võta! Sinu asjad on siin. Noh, ole terve. Vaata, et sa enam sellistesse lugudesse end ei mässi!“ Mees vaatas teda suurte silmadega ja küsis: „Kui palju ma teile võlgnen needuse mahavõtmise riituse eest?“ Loo autor (с) Александр Бессонов

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar