reede, 27. august 2021

Noorte Hääl 1959

Seda tavalisest kolhoosi viljast valmistatud õhukest leivakest ja Nõukogude portveini pakutakse siis tänapäevalgi noortele leeritatavatele kui "Jumala Poja ihu ja verd". ... Nagu tean oma kogemustest, suhtub enamik leeritatavaist piiblilugudesse ja katekismuse viide peatükki ilmse ükskõiksusega. Minule antud vastuste hulgas polnud haruldased sellised, võib-olla ka ironiseerimisega öeldud vastused, nagu: Kain ja Aabel ehitasid Noa laeva, madu ajas Jumala paradiisist välja, Jeesus sündis Roomas jne. Üks neiuke aga väitis, et kuningas Heroodes oli Jeesuse isa. Usutunnistust suudeti tavaliselt lugeda vaid siis, kui lugejat sõna-sõnalt abistati. ... Selline pinnapealsus usuliste "teadmiste" omandamisel räägib selget keelt noorte usutunde puudumisest ja leerist kui üksnes kombetalitusest. Oma ligi kolmeaastase vaimulikuks oleku ajal ei kohanud ma rohkem kui kahte-kolme leeritatavat, kes suhtusid usudogmadesse ilmse aukartusega... Milleks toetada vana ja väljasurevat, kui ees ootab helge nõukogulik tulevik!" (Rein Laubach, Endine luteri usu vaimulik ütleb: "Ärge minge leeri!" - Noorte Hääl, 144, 21.6.1959. Tsiteeritud teoses Riho Saard, Ristitud eestlane, kirjastus Argo, 2018

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar