reede, 4. september 2015

Reis IV

Hommikul sõime ära ja siis jäi palju aega, kuna buss ei saanud nii vara liikuma minna pärast peatust. Sõber pani ette, et käiksime linnas veidi ringi ja tutvuksime Šveitsiga. Jalutasime kiriku juurde, aga uksed olid suletud. Mina imestasin, et kõik auto numbrid on Prantsuse omad. Siis vaatasime üks väike pood ja araablase välimusega ja kõvasti määrdunud põllega mees seisis ukse peal. Sõber küsis kas avatud, sai mingi vastuse, millest lugesime välja, et suletud. Siis läksime teise väikesse poodi ja vaatasime hindu, kõik olid €urodes, tegime paar väikest ostu. Üle tee oli avatud Grand Restoran. Sõber arvas, et võiks juua korraliku kohvi. Omanik tegigi väikese tassi väga head kohvi. Türklase välimusega omanik oli huvitatud, kust me oleme, kui vastasime Eestist, siis tõmbas rahakoti lahti ja otsis raha. Näitas Rumeenia ja Ungari raha ning mõned sedelid olid veel, aga Eesti raha ei näinud. Käisin Wetsust läbi ja tegin käed seebiga kokku, aga vett ei olnud. Kraan oli täitsa lahti valamu küljest, vett ei saanud kuidagi. Üldse tundus, et meil räägitavad €uro nõueded kehtivad vaid Eestis, mujal võetakse elu palju rahulikumalt. Eestis oleks arvatavasti selline restoran ammu suletud.
Läksime tagasi ööbimiskohta ja sõber küsis bussijuhilt, et miks siin kõigil autofel on Prantsuse numbrid. Bussijuht vastas, et me olemegi Prantsusmaal. Olime öösel Šveitsist läbi sõitnud Berni lähedale Mulhouse linna.
Edasi sõitsime läbi Šveitsi Lihtenšteini. Seal tehti rongiga tiir Vaduzis. Vaatasime Vürsti lossi, viinamarjaaeda ja veinikeldrit. Jalgpallistaadioni jne. Siis oli vaba aeg. Käisime sõbraga söömas ja kohalikust poest läbi.
Vaduz
Tee viis Berni ja eelmise öö majutuspaika.