neljapäev, 4. november 2021

Tervislikest eluviisidest

* Ükskord õndsate keisrite ajal pani end tuntud meediku Sergei Petrovitš Botkini juurde vastuvõtule kirja keegi meesterahvas. Visiidile saabudes tutvustas ta arstile oma eluviise: „Pean Teile ütlema, professor, et elan juba ammu külas, kuskohast ma lahkun väga harva. Tunnen end praegu tervena ja praktiseerin väga tervislikke elukombeid, ent ikkagi, olles sattunud Sankt-Peterburgi, otsustasin Teiega nõu pidada. * Suvel, ütleme, ärkan ma kell neli joon ära teeklaasitäie viina, mulle antakse ette kaarik ja ma sõidan üle vaatama oma põlde. Koju saabun ma umbes ½kuus, joon ära klaasi viina ja sõidan majapidamist üle vaatama – karjalauta, talli ja muud. Koju tulen umbes kell kaheksa, joon ära klaasi viina, võtan pruukosti ja heidan puhkama. * Ärkan kell üksteist, joon ära klaasi viina, kella kaheteiskümneni tegelen mõisavalitsejaga või linnapeaga. Kell kaksteist joon ära klaasi viina, lõunatan ja pärast lõunat heidan puhkama. Ärkan kell kolm, joon ära klaasi viina …“ * „Üks hetk, armuline,“ katkestas teda professor Botkin. „Lubage Teilt küsida, kas te juba ammu harrastate sellist tervislikku eluviisi?“ * „Ma läksin erru pärast Varssavi äravõtmist (1831.a.) ja asusin elama oma mõisa. Sellest ajast. Muidu, teate, ratsapolgus teenides oli raske jälgida korralikke elukombeid – saime lõpetatud sõja türklastega, siis hakkasid poolakad mässama. Niisiis, professor, öelge mulle, millist režiimi ma peaksin järgima?“ * „Jätkake oma õigete eluviisidega! Paistab, et see tuleb teile ainult kasuks.“ --------------------------------- * Professor Botkin (1832-1889) – terapeut, patoloog, füsioloog ja ühiskonnategelane, Keiser Nikolai II ihuarsti isa. Lõi õpetuse organismist kui tervikust, mis allub inimese tahtele.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar