pühapäev, 10. jaanuar 2021

FB-st

Siiri Rae: Mida ma pean mõtlema pensioni II. sambast ? Täna tegin selle ära, avalduse kogu raha väljavõtmiseks. Omalajal liitusin vabatahtlikult, olin palgatööline ja vartsi sündimas esimene laps. Usaldasin riigile oma väikesest palgast osa,et ehk tõesti kunagi ..? Möödunud on 18 aastat. Minul on kolm armast last ja olen ettevõtja 15 aastat. Pensioni kontole on 18. aastaga kogutud minu tänase elustandardi 1,5 kuu palk. Kui ma peaks täna pensionile jääma siis II sambast saaksin lisa 11 eurot kuus. Tõesti tublid pensionivara haldurid - investeerijad , hurraa ! Samal ajalteljel olen ülesehitanud väikeettevõtte ,mis toidab ära minu pere ja jääb üle ka investeerimiseks, millest elada vanaduspõlves. Siinkohal täpsustan,et alles 2013. aastast saavad emad ,kes kasvatavad alla 3 aastat last 4% riigilt pensionikontole tulu,enne 0% Masuajal riik peatas maksed ja ka nüüd kuni 2021 .09 on samuti peatatud. Ehk siis see lubatu,et mina 2% ja riik 4% ei ole aus kokkulepe! Riik saab öelda,et "rasked ajad" aga mina ? Kunagi Reformierakonna poolt loodud pensionikogumise süsteem oli ju hea ja õilis aga miks on just reformikad lubanud meie rahva rahaga nii julmalt välismaalastel toimetada? Julgen siiralt tänada EKRE-t, kes raputas pensionifonde ja haldureid. Nüüd kus võimalus väljuda hakkavad fondid tasusid alandama. Huvitav miks just nüüd ja mitte ammu enne? Piinlik,et meie nais president pensionireformi takistada tahtis. Pidades rahvast rumalaks, kes ise investeerida ei oska. Ja nüüd - et oma raha tagasi saada pean maksma ainuüksi avalduse tegemise eest 4,70 eurot. Sügisel pean ise meeles pidama,et vaja on veel teha teine avaldus. Peatamaks edasiste maksete tegemine ja selle tasu määrab juba pank. Kuna minul on hetkel veel kolm alaealist last siis saan lisa tulumaksusoodustust. Kindlasti on mul kasulik see võimalus praegu ära kasutada. "Tahan oma raha tagasi...." nagu ütleb lauluviis.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar